• YTP:n jäsenyys kannattaa!

YTP yhdistää ympäristöalan toimijat

Ympäristöalan kehittäminen ja kilpailukyvyn varmistaminen vaatii määrätietoista yhteistyötä alan eri toimijoiden kesken. YTP on tämän yhteistyön ja alan yhteisen edunvalvonnan osaaja.

YTP on Suomessa toimivien vastuullisten ympäristöteollisuus ja -palveluyritysten edunvalvontajärjestö. Kokoamme jätehuollon ja kierrätyksen palvelutoimittajat, käsittelijät, laitevalmistajat sekä konsultit yhteen järjestöön. Suomessa syntyi vuonna 2013 n. 96 miljoonaa tonnia jätettä, josta valtaosa on kaivostoiminnan, rakentamisen ja teollisuuden jätteitä. Alle 3 % syntyneistä jätteistä on yhdyskuntajätettä. Yksityisellä sektorilla voimme varmistaa kiertotalouden toteutumisen.

YTP tekee yhteistyötä elinkeinoelämän, viranomaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Toiminnan tarkoituksena on varmistaa ympäristöliiketoiminnan toimintaedellytykset sekä jäsenyritysten kilpailukykyä parantava kehitys.

Jäsenyritysten asiantuntemus tulee toimintaan niin hallituksen, seitsemän eri jaoston kuin muun tiiviin vuorovaikutuksen kautta.

Kanssamme rakennat vastuullisempaa ympäristöliiketoiminnan tulevaisuutta kehityksen etulinjassa.