YTP:n liittokokouspäivän seminaari ja oheisohjelmat kiinnostivat yleisöä

Riikka Kinnunen (riikka.kinnunen a ytpliitto.fi), 5.5.2017

YTP:n 26.4. järjestetyn liittokokouspäivän eri tapahtumissa oli mukana yhteensä 110 osallistujaa. Ohjelmassa oli varsinaisen liittokokouksen lisäksi lainsäädäntöjaoston fasilitoima työpaja, YTP:n hallituksen kokous, FDA - Suomen Purkuliikkeiden liitto ry:n vuosikokous, ympäristöalan näyttely, avoin seminaari sekä illalliset.

Jätehuolto kiertotaloudessa 2030 -seminaarissa oli noin 100 osallistujaa, ja tilaisuudesta saatu palaute oli myönteistä. Seminaaria käsittelevän jutun voit lukea tästä.

Seminaarin Jäte on materiaalia -osuuden alusti Timo Mäkelä Sitrasta, ja toisen uuden materiaalin markkinoita käsittelevän osuuden alustajana toimi Tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta johtaja Juha Kaskinen. Liittokokousseminaarin esitysmateriaalit ovat luettavissa tapahtumat -sivustolla.

FDA – Suomen Purkulliikeiden liitto ry:n vuoden 2018 vuosikokoukseen asti toimivaan hallitukseen valittiin:

• Janne Salonen, Delete Finland Oy
  • Kari Vahtera, Fortum Waste Solutions Oy
  • Jani Pieksemä, Rudus Oy
  • Kai Salmi, Suomen Saneeraustekniikka Oy
  • Satu Hermunen, Umacon Oy

Seminaari jatkui avoimella cocktail-tilaisuudella, josta osa väestä siirtyi vielä illalliselle. YTP:n toimisto kaavailee liittokokouksen yhteydessä järjestettävästä seminaarista YTP:n vuosittaista päätapahtumaa.

Aamulla ennen vuosikokouksia ja seminaaria ohjelmassa oli lainsäädäntöjaoston kaikille YTP:n jäsenille fasilitoima työpaja muuttuvista ympäristölupa- ja ilmoitusmenettelyistä. Työpajassa syntyi hyvä listaus nykytilanteen haasteista sekä useita ideoita ja ratkaisuja haasteiden korjaamiseksi. YTP:n lainsäädäntöjaosto jatkaa asioiden työstämistä ja kantojen muodostamista.

Lisätietoja: YTP:n toimisto