Ekokem on nyt Fortum

Riikka Kinnunen (riikka.kinnunen a ytpliitto.fi), 1.5.2017

Fortum ja Ekokem yhdistivät voimansa jo viime vuonna ja muodostivat merkittävän pohjoismaisen kiertotalousyhtiön. Huhtikuussa Ekokemin brändi vaihtui Fortumiksi, ja nyt myös yritystiedot ovat virallisesti muuttuneet.

Fortumin tavoite on edistää yhdessä asiakkaiden ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa, ja ympäristöliiketoiminnalla on merkittävä rooli tämän vision saavuttamisessa. Fortum pyrkii rakentamaan älykkäitä ja kestäviä ratkaisuja varmistaakseen, että arvokkaat materiaalit saadaan kiertoon ja haitalliset aineet poistettua materiaalikierrosta. Kestävät kaupunkiratkaisut ovat keskeisessä asemassa Fortumin strategiassa. Fortum pyrkii hyödyntämään osaamistaan ja asiantuntemustaan auttaakseen kaupunkeja ja teollisuusasiakkaita ratkaisemaan haasteitaan kestävästi ja tukeakseen kiertotalousjärjestelmän rakentamista.

Entinen Ekokem muodostaa Fortumin Recycling and Waste Solutions -yksikön (kierrätys- ja jäteratkaisut). Brändimuutoksen jälkeen yksikön päivittäinen työ jatkuu entisellään. Recycling and Waste Solutions -liiketoiminnan johtaja Kalle Saarimaa kertoo: "Yhtenä Fortum-kokonaisuutena olemme vahva toimija kiertotalouden alalla. Kattavilla jätteenkäsittely-, kierrätys- ja ympäristörakentamisen palveluillamme voimme nyt palvella asiakkaita aiempaakin paremmin. Tarjoamme jatkossakin asiakkaillemme palveluita yhtä mutkattomasti kuin ennen."

Ekokem Oyj:n uusi nimi on Fortum Waste Solutions Oy ja Ekokem-Palvelu Oy:n nimeksi tuli Fortum Environmental Construction Oy.