Delete vahvistaa edelleen asemaansa purkumarkkinoilla

Riikka Kinnunen (riikka.kinnunen a ytpliitto.fi), 3.5.2017

Delete osti Timanttiurakointi Hernesniemi Oy:n, Mäkelän Timanttiporaus Oy:n ja Ykköspurku Oy:n liiketoiminnan. Kauppojen myötä Delete vahvistaa asemaansa purkumarkkinalla, erityisesti Pirkanmaalla, jossa rakentamisen tulevaisuudennäkymät ovat kasvavat ja positiiviset.

jakomaki_purku2015.jpg

Ostetut liiketoiminnat sijaitsevat Pirkanmaalla Ylöjärvellä. Kauppojen myötä Deleteen siirtyy vanhoina työntekijöinä nelisenkymmentä purkuammattilaista ja kattavasti purkukalustoa. Erityisesti osto kasvattaa Deleten osaamista timanttisahauksiin ja -porauksiin sekä rakennusten sisäpuolisiin kaivuutöihin ja louhintoihin.

Delete on Pohjoismaiden johtava purkupalveluiden tarjoaja. Sen purkuliiketoiminnan liikevaihto kasvoi Suomessa vuonna 2016 noin 52 miljoonaan euroon. Delete ennustaa kasvun jatkuvan vuoden 2017 aikana niin orgaanisesti kuin nyt tehtyjen liiketoimintakauppojenkin ansiosta.

– Kaupat ovat meille erittäin tärkeitä, sillä ne tukevat tavoitteitamme olla rakennusteollisuuden paras kumppani ja kehittää sekä laajentaa purkumme palvelutarjoamaa, kertoo toimitusjohtaja Tommi Kajasoja Deletestä.

YTP:n alla toimiva Suomen Purkuliikkeiden liitto FDA ja YTP:n purkujaosto ajavat purkutoimialan etuja esimerkiksi ilmoitus- ja lupamenettelyjen, uusiomaa-ainesten hyödyntämisen ja EoW-menettelyjen sujuvoittamisella. Myös lajittelevaan purkuun ja kierrätykseen kiinnitetään yhä enemmän huomiota.

Lisätietoja: Deleten tiedote