ZenRoboticsin osaamista Ranskaan ja Yhdysvaltoihin

Sirpa Komulainen (sirpa.komulainen a ytpliitto.fi), 11.3.2016

YTP:n jäsenyritys ZenRobotics valloittaa maailman markkinoita.

ZenRobotics toimittaa jätteiden lajittelurobotteja USA:han

ZenRobotics Oy ja ML Environmental LLC ovat sopineet yksinoikeudesta jätteiden lajittelurobottien jakelusta Yhdysvalloissa. Yritykset ovat myös solmineet yhteistyösopimuksen ensimmäisen kaupallisesti saatavilla olevan automaattisen jätteenlajittelijan, Zen Robotics Recyclerin, toimittamisesta Yhdysvaltoihin.

Tekoälyrobotiikkaa myös Ranskaan

Kansainvälinen ympäristö- ja jätehuoltoalan jätti Veolia on tilannut ZenRobotics Oy:ltä tekoälyrobotiikkaa jätteiden lajittelussa hyödyntävän ZenRobotics Recycler -järjestelmän. Se toimitetaan Ranskaan tämän kevään aikana. ”Tämä on robottilajittelun vuosi. Globaali kysyntä tuotteillemme kasvaa. Olemme äskettäin tehneet toimitukset Sveitsiin ja Japaniin, ja kasvatamme jakeluverkostoamme”, sanoo ZenRobotics Oy:n toimitusjohtaja Timo Taalas.

ZRR-robottia voi nyt kouluttaa - lisää joustavuutta jätteiden lajitteluun

ZenRobotics lanseerasi uusimman version robotistaan jätteiden lajitteluun, ZenRobotics Recycler (ZRR). ZRR on nyt täysin koulutettava, mikä tarkoittaa sitä, että operaattorit voivat itse kouluttaa robotin. Uuden ominaisuuden avulla asiakkaat voivat reagoida nopeasti muutoksiin.

Yksi tärkeimmistä eduista on robotin joustavuus jätteenkäsittelyssä. Yksi robottiyksikkö voi lajitella useita materiaaleja ja eri muotoisia ja kokoisia esineitä samaan aikaan, mikä vähentää jätteiden esikäsittelyn tarvetta.

Lähde: ZenRobotics Oy:n nettisivut