Järjen jätehuoltoa -ideakilpailu-tule mukaan!

Sirpa Komulainen (sirpa.komulainen a ytpliitto.fi), 2.2.2018

YTP:n jäsenyritys RL-Huolinta etsii kilpailun kautta uusia, innovatiivisia ratkaisuja jätehuollon kehittämiseen.

Kilpailussa etsitään ennakkoluulottomia ajatuksia ja ratkaisuja, joiden pohjalta on syntynyt idea, joka voi liittyä asiakaspalveluun, jätteiden lajitteluun, säilyttämiseen tai mihin vain jätehuoltoa tehostavaan ratkaisuun.

Kilpailu on avoin kaikille. Osallistumisaika on 1.2. – 30.4.2018. Sarjoja on kaksi: yleinen ja oppilaitokset. Idea voi olla pienimuotoinen tai käsittää laajemman toimintamallin. Tuomaristo kokoontuu arviomaan ideat toukokuun alussa, minkä jälkeen tuomaristo valitsee näistä parhaimman/parhaimmat työn/työt. Ideakilpailussa jaetaan, tuomariston parhaaksi katsomalla tavalla, 2000 €:n palkintosumma.

Yrityksen toimitusjohtaja Nina Rasola kertoo, että kilpailun taustalta löytyy halu vaikuttaa yhteiskunnallisesti ja tulevaisuuden varmistaminen omalta osalta myös tuleville sukupolville. Euroopan Unioni ja Suomi ovat sitoutuneet vaativiin tavoitteisiin ilmastonmuutoksen ja ympäristön suojelun suhteen. Usein pienet arkiset teot auttavat päämäärän tavoittamiseen paremmin kuin käskyttäminen ja byrokratia. – Koskeehan jätehuolto meitä kaikkia niin kotona, töissä kuin vapaa-ajallakin, niin olisi loistavaa, kun sitä saataisiin kehitettyä ekologisempaan suuntaan.

Osallistu kilpailuun osoitteessa: www.jarjenjatehuoltoa.fi