Kiertotalousesimerkkejä

Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry:n jäsenet ovat keskeisiä toimijoita nykyisissä ja tulevaisuuden kiertotalousratkaisuissa ja ovat myös aktiivisesti soveltamassa uusia digitalisaation mukanaan tuomia mahdollisuuksia sekä uudenlaisia kumppanuuksia.
Olemme keränneet jäsenyrityksiltämme esimerkkejä kiertotalouden mukaisista tuotteista ja palveluista. Esimerkit on nyt koottu yhteen ja niihin voi tutustua alla olevan interaktiivisen kuvan avulla.

Kiertotalousesimerkit esittelevät kiertotalouden laaja-alaisuutta sekä osoittavat, että kiertotaloudessa on kyse jätehuoltoa paljon laajemmasta asiasta.

Olemme jaotelleet kiertotalousesimerkit kiertotalouden eri päätoimintojen alle.

Oheiset esimerkit ovat vain pintaraapaisu kiertotalouden mahdollisuuksista ja ilmentymisestä ympäristöliiketoiminnassa Suomessa. YTP:n jäseniin kuuluu kattava joukko jätehuollon, kierrätyksen ja purkamisen palvelutoimittajia, käsittelijöitä, laite- ja teknologiavalmistajia sekä konsultteja, jotka omalla osaamisalueellaan ovat kansallisia, jopa globaaleja kiertotalouden edelläkävijöitä.

Vinkki: Tutustu esimerkkeihin oheisen interaktiivisen kuvan avulla viemällä hiiri kuvan päälle. Kun klikkaat kuvaan ilmaantuvia pisteitä, saat lisätietoa kustakin yritysesimerkistä.

Kiertotalousesimerkit löytyvät myös alla olevasta esitteestä (suomen- ja englanninkielinen esite erikseen):

Kiertotalous caset 13092017 FI ytp FINAL
1.5 Mt, päivitetty 29.9.2017